FAQ pytania odpowiedzi - J&E AUTO SERWIS MECHANIKA OPPELT

J&E AUTO SERWIS OPPELT Tel. +48 77 464 30 64 /kom. +48 600 390 486

Auto Serwis Oppelt
ul. Parkowa 3, 46-060 Prószkow
Przejdź do treści

Menu główne:

FAQ pytania odpowiedzi

SERWIS



FAQ - Frequently Asked Questions
________________________________________

NAJCZĘSTSZE PYTANIA I ODPOWIEDZI





FAQ.

Obsługujemy pojazdy wszystkich marek samochodów a w szczególności: VW, AUDI, SKODA, OPEL, FORD, FIAT, CITROEN, PEUGEOT, BMW, MERCEDES, NISSAN, HYUNDAI, KIA, TOYOTA, MITSUBISHI. Pomagamy zamówić wszelkie części potrzebne do danej naprawy oryginale jak i zamienniki.

Tak, wymienimy kompletny zestaw rozrządu - paski, rolki napinające i prowadzące paski rozrządu, pompę wody (w przypadku gdy jest napędzana paskiem rozrządu), uszczelniacze wału i wałka rozrządu, płyn chłodzący a także inne paski osprzętu.

J&E Auto Serwis Bosch mamy sprecyzowane etapy procesu realizacji zlecenia naprawy. Począwszy od inspekcji pojazdu, listy wymaganych napraw, wstępnego kosztorysu wraz z częściami po akceptację klienta. W całym procesie mamy ciągłe monitorowanie, w przypadku ujawnienia się dodatkowych usterek klient jest na bieżąco informowany. Nie robimy nic bez wiedzy i zgody właściciela pojazdu. Zobacz nasz proces realizacji napraw.

Przygotowując kosztorys, używamy programów serwisowych z normami czasu pracy dla każdego pojazdu i marki z osobna, potrzebnego na wykonanie każdej czynności. Kosztorys przygotowywany jest właśnie w oparciu o te normy oraz o stawkę roboczogodziny. Wszystkie czynności wraz z dobranymi częściami przedstawiamy klientowi do akceptacji.

Nie ma prostej i konkretnej reguły. Termin ustalany jest w zależności od ilości bieżących zleceń jakie wykonujemy obecnie na warsztacie, a także stopień skomplikowania usterki z jaką zgłasza się do nas właściciel pojazdu. Każde zapytanie i zgłoszenie rozpatrujemy indywidulanie pod kątem przyszłej naprawy, czy serwisu. Zapraszamy też do korzystania z naszego formularza napraw pojazdów na naszej stronie internetowej. Jeśli wymiana elementu czy podzespołu pojazdu, to kwestia tylko kilka minut, wówczas takie zlecenia staramy się też umówić i zrealizować w miarę możliwości od „ręki”.

Tak wykonujemy przeglądy, natomiast pewien procent (%) użytkowników pojazdów zapomina, że samochód to nie tylko silnik. Samochód to skomplikowany układ i zbiór podzespołów tj. silnik, zawieszenie, elektronika, układ przeniesienia napędu, skrzynie biegów, układ hamulcowy. Wiele tych elementów jest o tyle istotnych, że decydują o Twoim bezpieczeństwie. O ile o wymianie oleju, filtrów pamiętamy, o tyle już o regularnej kontroli np. zawieszenia, hamulców, zbieżności kół już rzadziej. Awaria silnika chociaż zwykle kosztowna, raczej nie niesie za sobą takiego zagrożenia jak np. brak hamulców w ruchu drogowym. Z tego względu w zakres naszych usług wchodzi sprawdzenie kilkudziesięciu punktów kontrolnych w pojeździe - aby wykryć zawczasu usterki, które mogłyby narazić Cię na niebezpieczeństwo kolizji. W przypadku wykrycia usterki, biuro obsługi klienta skontaktuje się z Tobą i przedstawi kosztorys wykonania zalecanych czynności serwisowych. Twoje zaufanie jest dla nas bardzo ważne, więc nie wykonamy żadnych prac bez Twojej wcześniejszej zgody, w oparciu o przygotowany kosztorys napraw.

Przebiegi między przeglądami ustala producent samochodu. Najczęściej jest to 15-20-30 tysięcy km lub minimum 1 przegląd w roku. Z doświadczenia wiemy, że kierowcy i właściciele aut pokonujący zdecydowanie więcej km w ciągu roku niż 20-30 tyś. km, wykonują takie przeglądy min. 2 razy w roku. Warto także spytać doświadczonego serwisanta, czy w danym modelu warto coś zrobić nawet częściej niż zaleca producent auta, aby uniknąć poważnych kosztów w przyszłości. Na przykład przebieg 200 tysięcy kilometrów do wymiany oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów to zdecydowanie zbyt dużo i warto to zrobić już po 80 tysiącach km (co potwierdzają to producenci skrzyni biegów). Koszty częstszego serwisu są nieporównywalnie mniejsze od jej późniejszej naprawy. Więcej o tym przeczytasz tutaj Skrzynie automatyczne AMT-ATF.

Czas rękojmi określa prawo i wynosi ona 1 rok. Na każdą wykonaną usługę dajemy również 1 rok gwarancji.
Mamy prawo odmówić udzielenia gwarancji w przypadku:

  • nie zastosowania się do naszych zaleceń wg norm Serwisu Bosch,
  • braku zgody klienta na wykonanie ważnych czynności serwisowych,
  • czynności serwisowych, które jednoznacznie usuwają przyczynę innych usterek, awarii wpływając na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu.

Posiadamy jedynie informację od jakiego zakresu cenowego zaczynają się w naszym serwisie naprawy i usługi serwisowe. Informacje o zakresie cenowym publikujemy w aktualnościach oraz na firmowej stronie Facebooka. A dlaczego tylko zakres cen?
Nie posiadamy jednolitego cennika, ponieważ ceny ustalane są indywidualnie w zależności od marki pojazdu oraz uzgodnionych napraw. W celu uzyskania konkretnych informacji na temat wyceny prosimy naszych klientów o bezpośredni kontakt telefoniczny, wiadomość e-mail, skorzystanie z formularza naprawy, bądź osobiste przybycie do naszego warsztatu w celu niezobowiązującej kontroli samochodu, która przyspieszy proces wyceny oraz ustaleniu dogodnego terminu naprawy.

Olej silnikowy należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w tabeli specyfikacji danego oleju. Zależne jest to również od sposobu eksploatacji auta przez użytkownika (np. ciężkie warunki dla silnika, też dla skrzyń biegów), ponieważ zdarzają się przypadki, w których istnieje potrzeba częstszej wymiany oleju niż zaleca producent. Rekomendujemy wymianę co 15 000 tyś.km /lub co roku, to optymalny kompromis. Natomiast w kartach pojazdów możemy znaleźć informacje o wymianie co 20 000, 25 000, 30 000 tyś.km /lub co roku. Nikt o tym nie informuje, ale zaleca się nawet po kupnie auta nowego z salonu i po przejechaniu od 1500 do 2000 km wymianę dynamiczną oleju, która ma na celu wypłukaniu, wyczyszczeniu z silnika opiłków aluminium, czy tzw. pudru aluminiowego, który zapycha filtry uniemożliwiając swobodne przepływanie oleju, a tym samym szybkie natryskiwanie i smarowanie elementów trących. Oferujemy oleje Mobil, Castrol, Motul, Platinum i wielu innych producentów. Szerzej o tym piszemy na naszej stronie opisując system dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów AMT-ATF. Ten sposób wymiany oleju jak i zużywających się elementów i towarzyszące zjawiska również dotyczy silników spalinowych.
Czytaj więcej dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach AMT-ATF.

  • - Jazda dynamiczna (tzw. ciężka noga i pedał w podłogę)
  • - Jazda z dużym obciążeniem
  • - Jazda z przyczepą (w Norwegii, gdzie samochody często holują przyczepę z łodzią wymianę oleju dokonuje się przy przebiegach 20 000 - 30 000km)
  • - Jazda miejska i na krótkich dystansach (do 15-20km dziennie)
  • - Częsta jazda po autostradzie
  • - Jazda w warunkach zimowych przy zasoleniu ulic
  • - Jazda górska

Wymiana płynu hamulcowego odgrywa ważną rolę w bezpieczeństwie podczas jazdy. To bardzo istotna czynność wpływająca na sprawność układu hamulcowego. Płyn hamulcowy należy wymieniać co 2 lata, chyba że producent przewiduje inaczej. Układy hamulcowe są wyposażone w systemy wspomagające hamowanie /ABS, BAS, ESP/ dlatego ważny jest dobór odpowiedniego płynu hamulcowego. W naszej ofercie posiadamy różne rodzaje płynów np. polecamy płyny BOSCH. W 80% aut ma zalecenie wymiany płynu co 2 lata. W przypadku niektórych najnowszych samochodów producent określa czas 3 lata. Zalecamy okresową kontrolę techniczną szczelności układu i stanu płynu hamulcowego w zbiorniku wyrównawczym, zużycia tarcz i klocków hamulcowych. Przy okazji warto sprawdzić skuteczności samego płynu i jego lepkości. Upewni nas to, w jakim stanie technicznym jest płyn hamulcowy i czy jest konieczność wymiany na nowy.

Klocki hamulcowe pokrywa specjalna okładzina cierna. Zależnie od naszego stylu jazdy, okładzina ta ulega zużyciu a wtedy konieczna jest wymiana klocków hamulcowych. Jedną z wyraźnych oznak zużycia klocków hamulcowych jest ich piszczenie lub odgłosy szorowania podczas hamowania. Stopień zużycia klocków możemy również ocenić przy pomocy specjalnego rowka. Każdy typ klocków hamulcowych posiada na okładzinie rodzaj wgłębienia. W trakcie zużywania klocków hamulcowych rowek stopniowo się ściera. Brak rowka oznacza, że klocki należy niezwłocznie wymienić. Większość nowoczesnych samochodów wyposażona jest w kontrolkę sygnalizującą zużycie klocków.

Dziś w 80% samochodów jest standardowym elementem jego wyposażenia. Poprzez stale rosnącą ilości czasu spędzanego w samochodzie, klimatyzacja stała się jednym w ważniejszych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wpływa bezpośrednio na poziom koncentracji kierowcy oraz zmniejsza oznaki zmęczenia w czasie prowadzenia pojazdu, a w okresie jesienno-zimowym ułatwia odparowanie szyb w aucie.
Co najmniej 1 raz w roku wiosną lub przy okazji przeglądu okresowego auta należy wymienić filtr kabinowy (zwykły lub węglowy polecany przy skłonnościach do alergii) oraz zalecamy zabieg czyszczenia i odgrzybiania systemu nawiewu powietrza np. metodą ozonowania. Wykonywany regularnie jest wystarczający, aby uniknąć problemów z brzydkimi zapachami po włączeniu klimatyzacji, które w innym przypadku są trudne do zwalczenia. Wymagają wtedy stosowania bardziej kosztownych metod.
Co 2 lata należy wykonać serwis agregatu. Wymieniamy i uzupełniany jest wówczas czynnik roboczy (potocznie zwany freonem) w układzie, usuwamy wilgoć z układu i uzupełniamy olej smarujący sprężarkę. Więcej o tym piszemy tutaj REGENERACJA I UZUPEŁNIANIE KLIMATYZACJI TEXA.

Opony samochodowe dzielą się na dwa podstawowe rodzaje; letnie i zimowe. Opony letnie nadają się do jazdy kiedy temperatura powietrza regularnie przekracza 10-15 stopni C, a także pożegnamy poranne przymrozki, czyli od wiosny do jesieni. Natomiast opony zimowe używamy kiedy temperatura powietrza przestanie wzrastać powyżej przyjętych 7 stopni C od jesieni do wiosny.

Przede wszystkim nie należy panikować, należy zwolnić, powoli zmniejszać prędkość i obciążenie silnika, a następnie zjechać na najbliższy parking lub stację benzynową. Jeśli są Państwo w pobliżu naszego punktu serwisowego – prosimy o kontakt, pod nr kom. +48 600 390 486, kom. +48 606 754 234 lub tel. +48 77 464 30 64 na pewno postaramy się pomóc.
W przypadku, gdzie nie ma „żywej duszy”, są Państwo bardzo daleko od miejsca zamieszkania, najlepiej wtedy skorzystać z Assistance pomocy ubezpieczyciela, którego dane i numer kontaktowy mają Państwo podane w swoim ubezpieczeniu pojazdu. Wówczas można przetransportować lawetą samochód do najbliższego warsztatu samochodowego.
W przypadku transportu samochodu do miejsca zamieszkania najlepiej zapytać się czy ubezpieczenie pokrywa koszty transportu, a jeśli tylko w części (ograniczenia w km) należy uzyskać informację, ile wyniesie dopłata za taki transport.
Bez względu na to czy jesteśmy w 1/3 czy 1/2 trasy służbowej czy podróży, prosimy nie bagatelizować wskazań np. „Check Engine” lub tego typu wskazań kontrolek świecących na pomarańczowo czy na czerwono. Lepiej zatrzymać się i zasięgnąć opinii specjalisty z ASO lub Autoryzowanego Warsztatu. Wyjazd służbowy czy beztroskie wakacje, poniesione koszty za wyjazd. Tracimy nerwy, pieniądze, 2-3 dni urlopu. Zawsze wtedy emocje pchają nas do błędnego wniosku „Mogłem/Mogłam jechać a samochód naprawić po powrocie”. Tak zrobił pewien kierowca, zbagatelizował komunikaty ostrzegawcze z komputera pojazdu i jechał dalej. Gdy zrozumiał swój błąd, było za późno. Silnik zaczął się palić. Ogień ugaszono – samochód wrócił na lawecie. Kierowcy nic się na szczęście nie stało.
Pamiętajmy samochód to tylko rzecz, którą można odbudować lub kupić, opanujmy emocje i włączmy logiczne myślenie – bo życie jest tylko jedno i nikt nam go nie zwróci, jeśli sami o to nie zadbamy.

Teraźniejsze pojazdy to „jeżdżące komputery” zbieranie danych z różnych czujników i sterowników, lokalizowanie pojazdu to codzienność. Obecne trendy to łączenie sztucznej inteligencji, infrastruktury sieci i magistrali danych rozwiązań do przesyłania bezpośredniego milionów informacji w celu sterowania całym pojazdem, bez ingerencji bezpośredniej człowieka. Prędzej czy później to będzie nasza codzienność, to tylko kwestia czasu, gdyż takie pojazdy już jeżdżą. Według rejestracji zgłoszeń awarii dostępnych w ADAC, TUV, Starter i raportach Automotive Researche najwięcej awarii dotyczy instalacji eklektycznych 44%, kłopoty z elektroniką sterującą silnikiem 26%, pokazuje to że problem jest globalny i rosnący. Szwankują sondy lambda, zawory recyrkulacji spalin EGR, filtry cząstek stałych DPF, katalizatory, czujniki, sterowniki silnika i skrzyni biegów. Auto nie daje się zapalić, bo kluczyk traci z nim kontakt, szyby nie dają się zamknąć, zawodzi system start--stop. Dochodzi nawet do skrajnych przypadków, gdzie klakson i wszystkie możliwe światła się włączyły i nie dawały się wyłączyć.
Przez rozwój elektroniki i informatyzacji obecna naprawa nowoczesnych samochodów przerasta zwykłe warsztaty. Głównym problemem są licencje oprogramowań, które sięgają tysięcy Euro w opłatach miesięcznych lub jeszcze wyższych w ciągu roku. Samo oprogramowanie jako fizyczna aplikacja to wydatek średnio 100 – 1000 Euro. Najwięcej płaci się za dostęp do bazy danych aktualizacji sterowników, centralnej jednostki sterującej, magistrali centralnej pojazdów danej marki średnio od 4000 Euro rocznie (optymistycznie) lub od 1000 Euro miesięcznie. Jeszcze do tego dochodzi wykupienia tzw. czasu serwisowego, gdzie w trakcie badania pojazdu uczestniczy 2-3 programy i urządzenia (po stronie naszego serwisu) oraz kilka programów na serwerze producenta danej marki pojazdu. Tutaj koszty czasu serwisowego również są zróżnicowane i zaczynają się średnio od 20 Euro za 1h dostępu (optymistycznie) lub od 100 Euro za 1h. Im wyższa klasa pojazdu (średnia, premium, sportowe) wówczas te ceny potrafią przyprawić o ból głowy.
Nowoczesne auta premium to coraz częściej „jeżdżące serwery” na czterech kółkach, które wymagają dużej wiedzy i kosztownej aparatury. I o to chodzi producentom, by zmusić użytkowników, żeby ze wszystkim jeździli do autoryzowanych stacji obsługi. ASO są drogie, dzięki temu producenci niwelują straty ze sprzedaży dużymi zyskami z serwisu.
W J&E Auto Serwis Bosch Oppelt staramy się zawsze wychodzić naprzeciw oczekiwań klienta i optymalizować koszty badań komputerowych, aby już w podstawowej obsłudze były dostępne dla każdego. Zapraszamy do kontaktu.

W razie nagłej awarii auta naszym Klientom udzielamy wsparcia technicznego (również telefonicznie). W godzinach pracy serwisu (pon. – pt. 7:30 – 17:00 i w soboty 7:30 – 13:00) prosimy o kontakt pod nr tel. +48 600 390 486, +48 606 754 234 lub +48 77 464 30 64.

Tak, odbiór auta z naprawy możliwy jest również poza tymi godzinami, po uzgodnieniu wszelkich formalności z biurem obsługi klienta (kom. +48 606 754 234 / tel. +48 77 464 30 64).

Informacje o ew. zmianach godzin pracy w okresie świątecznym lub innych przyczyn niezależnych od nas samych publikujemy na podstronie w Aktualnościach oraz na stronie firmowej Facebooka.

Nasz serwis mieści się w Prószkowie przy ul. Parkowej 3. Sprawdź lokalizację na mapie w menu Dojazd.


Logo J&E Bosch Oppelt

Facebook

AKTUALNE INFORMACJE I PROMOCJE NA
 J&E AUTO SERWIS Joachim OPPELT
        Parkowa 3, 46-060 PRÓSZKÓW
        woj. opolskie
  NIP: 7551614150

 Tel: +48 77 464 30 64 BIURO,
 Tel: +48 606 754 234 BIURO,
 Tel: +48 600 390 486

 PN-PT:  7:30 - 17:00
 SOB:  7:30 - 13:00

 Website: www.oppelt.pl



Oferujemy bieżącą obsługę oraz pełny serwis napraw pojazdów w szerokim zakresie
DIAGNOSTYKA EDV
NAPRAWA SILNIKÓW
UKŁADY PALIWOWE
UKŁADY NAPĘDOWE
NAPRAWA ZAWIESZEŃ
SKRZYNIE AT - AMT - AFT

WTRYSKI I POMPY

Wykonujemy pełną regenerację, naprawy, testy wtryskiwaczy i pomp DIESLA wszystkich marek producentów i pojazdów.
TESTER WTRYSKÓW MTBR
TESTER JTD

Wykonujemy pełną diagnostykę elektroniczną z elementami elektromechaniki. Dysponujemy sprzętem fabrycznym dla marek oraz uniwersalnymi testerami.



FAQ (ang. Frequently Asked Questions). Najcześciej zadawane pytania i odpowiedzi przez/i dla klientów. Staramy sie wyjaśnić i przedstawić nasz sposób pracy w kontekscie oczekiwań klienta.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego