Serwis pojazdów - J&E AUTO SERWIS MECHANIKA OPPELT

J&E AUTO SERWIS OPPELT Tel. +48 77 464 30 64 /kom. +48 600 390 486

Auto Serwis Oppelt
ul. Parkowa 3, 46-060 Prószkow
Przejdź do treści

Menu główne:

Serwis pojazdów

SERWIS > Pojazdy










SERWIS POJAZDÓW
SAMOCHODOWYCH
______________________














ZESPÓŁ EKSPERTÓW
_______________________




Sukces każdej firmy tworzą jej pracownicy. To właśnie oni zapewniają najwyższą jakość usług świadczonych przez J&E Auto Serwis Bosch Oppelt. To dzięki ich wiedzy i doświadczeniu jesteśmy w stanie naprawić nawet te samochody, z którymi nie poradziły sobie inne warsztaty.

J&E Auto Serwis Bosch Oppelt to zespół ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Nasze umiejętności doskonalimy nie tylko każdego dnia w warsztacie, ale bierzemy udział w licznych szkoleniach z branży motoryzacyjnej potwierdzonych autoryzacją certyfikatów i świadectw. Tak naprawdę dla nas jako całego zespołu, najlepszym uznaniem za wykonywaną pracę są zadowoleni Klienci, którzy serwisują się u nas już kilkanaście lat, a nowi przychodzą i już zostają.










ZAJMUJEMY SIĘ SERWISEM POJAZDÓW
SAMOCHODOWYCH W ZAKRESIE
__________________________________________





Diagnostyka komputerowa
Diagnostyki komputerowej
Silnik
Naprawie silników
Układ rozrządu
Naprawy i wymiany rozrządu
Układ paliwowy
Układów paliwowych
Układ napędowy
Układów napędowych
Zawieszenie i amortyzatory
Zawieszeń i amortyzatorów,
ustawienia zbieżności
Klimatyzacja
Klimatyzacji
Urządzenia klimatyzacyjne
Urządzeń klimatyzacji
Webasto
Ogrzewania postojowego
Sprzedaż części
Sprzedaży części oryginalnych, zamiennych
Hak holowniczy
Montażu haków holowniczych
Montaż szyb
Montażu szyb
Sprzęgło
Wymiany sprzęgieł
Skrzynia automatyczna
Naprawie skrzyń biegów MT
Hamulce
Wymiany hamulców
Wywazanie Opon
Wyważania i wymiany opon
Skład Opon
Przechowywania opon
Konserwacja
Konserwacji podwozi
Przegląd
Przygotowania pojazdów do przeglądów okresowych
Wydech tłumik
Układów wydechowych
Układ kierowniczy
Układów kierowniczych
Kluczy zapłonowy
Układów zapłonowych, programowania kluczyków
Wtryski
Wtrysków benzyny
Sytemy wtrysku Diesla
Sytemów i wtryskiwaczy Diesla
Elektrotechnika
Elektromechaniki, wymiany akumulatorów
Elektronika oświetlenie
Elektroniki i oświetlenia
Wymiana płynów filtrów
Wymiany oleju, płynów, filtrów




SPECJALISTYCZNE USŁUGI
SERWISOWE
______________________________




Diagnostyka elektroniczna z elementami elektromechaniki

Diagnostyka komputerowaEDV (Electronic Diagnostic Vehicule) to bardzo rozległa dziedzina serwisowa w której występuje mnogość opcji i ustawień, ale też zachodzą bardzo skomplikowane procesy. Bez specjalistycznego oprogramowania, urządzeń diagnostycznych w obecnym czasie wszelkie naprawy są niemożliwe. Rozwijająca się sztuczna inteligencja AI w motoryzacji, w kwestiach czynnego i biernego bezpieczeństwa i sterowania pojazdem poprzez modularność funkcji, wymusza aktualizację oprogramowania głównego komputera każdego pojazdu z kontrolą błędów. Dotyczy to również programów i testerów diagnostycznych, które bez wymaganej okresowej aktualizacji będą bezużyteczne. Ważnym elementem są też szkolenia produktowe, które pozwalają nadążyć nad ciągle rozwijającymi się technologiami automatyki, diagnostyki i programowania sterowników, map silników wraz z nowoczesnymi osiągnięciami techniki motoryzacyjnej i serwisowej.



Komputerowy TunningDzięki profesjonalnemu testerowi diagnostycznemu jesteśmy w stanie wykryć usterkę samochodu lub wykasować błąd, ale także mamy bardziej zaawansowane funkcje z możliwościami programowania sterowników, czy modyfikacji ustawień poszczególnych programowalnych podzespołów w silniku, zawieszeniu, modułach czynnego i biernego systemu elektroniki wraz z trybami bezpieczeństwa.



Dla fabrycznych marek pojazdów mamy w swoim serwisie dedykowane testery i urządzenia diagnostyczne:

OM ODIS  - Grupa Volkswagen
Star Diagnosis – Grupa Mercedes
Tech VIN2, GDS 2 – Opel, ( obecnie należy do Grupy PSA)
DS Diagbox – Grupa PSA Citroen, Peugeot, Reanult
ICOM-NEX, ISTA-D, ISTA-P – Grupa BMW


W obu wersjach urządzeń czyli dedykowanych testerach diagnostycznych dla wybranej marki pojazdów, a także dla uniwersalnych profesjonalnych testerów diagnostyki  funkcjonowanie urządzeń jest takie same w początkowej fazie. Wykrycie błędu następuje po podpięciu pod złącze OBD II (lub inne dedykowane) w samochodzie komputera diagnostycznego. Trzeba tylko wyposażyć się we własny interfejs diagnostyczny.




Profesjonalne uniwersalne testery diagnostyczne renomowanych firm


Profesjonalne testery są co prawda drogie (kilkaset złotych), ale profesionalne uniwersalne testery diagnostyczne renomowanych firm są dostępne w przystępnych cenach. Posiadanie skanera diagnostycznego jest o tyle ważne dla nas, że umożliwia on sprawdzenie błędów w każdym samochodzie z gniazdem OBD II (lub innym dedykowanym), czyli w większości aut wyprodukowanych po 2000 roku.

Testery, po podłączeniu pod gniazdo diagnostyczne w samochodzie OBD II, zbierają z nich dane i wyświetlają je na ekranie urządzenia (przez Wi-Fi lub Bluetooth). Potrzebne jest zainstalowanie odpowiedniej aplikacji. Urządzenia są dostępne w podstawowych, oraz rozbudowanych wersjach.


Używamy sprawdzone uniwersalne i profesjonalne testery diagnostyczne w naszym serwisie warsztatowym:

 
Bosch OBD 150
Bosch KTS 560
Hella Gutmann Mega Max PC
Texa TX-TS
 G-SCAN 2 (wszystkie marki japońskie i azjatyckie a wszczególności KIA oraz HYIUNDAI)





Wybrane Możliwości GSCAN 2

GSCAN 2


W przypadku testera diagnostycznego GSCAN 2 mamy rozbudowane urządzenie o szerokim zakresie działania. Dzięki rozbudowanym funkcjom i zestawie interfejsu jesteśmy w stanie przeprowadzać pomiary napięć, rezystancji prądów, częstotliwości wraz z symulowaniem sygnałów i obciążenia. Oscyloskop 4-ro kanałowy, Multimetr, Symulator, to wszystko zintegrowane z testerem w jednej obudowie. Natychmiast i pod ręką. Możliwość pracy w trybie 2 lub 4 kanałów.

Obsługiwane marki – Gscan 2 pokrywa ten sam zakres obsługiwanych pojazdów jak Gscan który zdobył tytuł najchętniej kupowanego testera w Japonii w latach 2008-2012 i który ma ponad 70% udział w runku testerów w Korei. Oprócz tego wsparcie wiodących marek europejskich i wybranych pojazdów z rynku amerykańskiego. Pełna lista pojazdów i obsługiwanych systemów u lokalnego dystrybutora.







Niezwykle przydatne narzędzia służące do:
– Przeliczania jednostek długości, masy, objętości, ciśnienia, prędkości i temperatury.
– Kalkulator
– Przelicznik droga-obrót koła
– Przelicznik prawa Ohma, obwodów równoległych
– Przelicznik częstotliwość-okres
– Przelicznik udziału procentowego











Dodatkowym atutem urządzenia jest Prosty wybór – Podczas diagnostyki pojazdów japońskich nie ma konieczności wyszukiwania modelu pojazdu, rocznika produkcji, wersji czy też kodu silnika. Wystarczy wybrać złącze diagnostyczne jakiego używasz (np. 16 PIN)) i system z jakim zamierzasz się skomunikować (np. ABS).









Autodetekcja – tester pozwala na automatyczne przeszukanie pojazdu pod kątem dostępnych systemów i występujących w nich błędów. Po wykonaniu autodetekcji uzyskujemy na jednym ekranie zbiorczym listę systemów z podaniem ilości błędów w nich występujących w danej chwili.









Zapisywanie parametrów bieżących – wartości parametrów mogą zostać zapisane w danym momencie lub jako ciąg danych w trakcie próby drogowej. Zmiany parametrów można przeglądać i analizować później w formie wykresu lub tabeli zarówno w testerze jak i w komputerze PC.







Najistotniejsze i ważne rozwiązania dla KIA, Hyundai – Tester zawiera oprogramowanie fabryczne do pojazdów dwóch wiodących producentów koreańskich. Firma G-scan jest bowiem dostawcą testerów fabrycznych dla stacji ASO Kia oraz Hyundai. Dzięki temu możemy korzystać z tych samych możliwości obsługi serwisowej.







Kontrolki pulpitu w samochodzie

W przypadku zapalenia się jakiejkolwiek kontrolki awaryjnej na zestawie wskaźników samochodu, nie należy panikować. Czasami powód świecącej kontrolki może być jednak błahy, np. wypnie się czujnik, zaniknie kontakt lub kontrolka zasygnalizuje tylko zużycie jakiegoś elementu, np. klocków hamulcowych.

W przypadku takich sytuacji lub innych zachęcamy do kontaktu z naszym biurem obsługi klienta J&E Auto Sewis Bosch Oppelt, na pewno Państwu pomożemy.



Urządzenie ATF EXTRA PRO Full Automatic automatyczne z wagami i bazą danych

Producenci samochodów oferują coraz szerszą gamę pojazdów z automatyczną skrzynią biegów. Ze względu na coraz większą liczbę takich pojazdów, salony sprzedaży samochodów i stacje obsługi specjalizujące się w serwisie skrzyni biegów odczuwają rosnącą potrzebę dysponowania niezawodnym urządzeniem umożliwiającym łatwą, automatyczną wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów (ATF EXTRA). Chodzi tu o Dynamiczną wymianę oleju ATF w automatycznych skrzyniach.

Skrzynia automatyczna i sekwencyjna

Z pomocą naszego urządzenia ATF EXTRA jeden operator jest w stanie dokonać takiej wymiany w każdym pojeździe wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Urządzenie posiada elektroniczny układ sterowania, który umożliwia wymianę oleju przekładniowego ATF EXTRA w automatycznej skrzyni biegów bez konieczności otwierania i całkowitego opróżniania skrzyni biegów, bez względu na różnicę temperatur (a tym samym objętości) między świeżym (chłodniejszym) a zużytym (cieplejszym) olejem przekładniowym.


Magneti Marelli ATF EXTRA PRO Full Automatic


Oprócz sterowania pracą pompy urządzenia ATF EXTRA, oprogramowanie urządzenia monitoruje operację wymiany oleju, sprawdza, czy ilość znajdująca się w zbiorniku oleju świeżego jest wystarczająca i czy w zbiorniku na zużyty olej jest jeszcze miejsce na odebranie zużytego oleju. Urządzenie jest wyposażone w łatwy do usunięcia zbiornik na ZUŻYTY olej z obudową zawierającą złącza i przewody.

Urządzenie ATF EXTRA działa w trybie automatycznym, posiada wagi , które precyzyjnie odmierzają ilość oleju zużytego i świeżego. Urządzenie posiada bazę danych ułatwiającą obsługę pojazdów. Urządzenie nie posiada w zestawie adapterów, które są dostępne w zestawach lub pojedynczo. Dodatkowy zbiornik na płyn płukający pozwala na jego aplikację i przeprowadzenie procesu czyszczenia.

ATF EXTRA jest wyposażona w drukarke termiczną 24 kolumny i wszystkie operacje i czynności w trakcie pracy są drukowane.
Po zakończonej pracy drukowany jest raport końcowy.



Magneti Marelli ATF EXTRA PRO Full Automatic
Parametry Techniczne:

Zasilanie:12 V DC (akumulator pojazdu).
Wyświetlacz: Podświetlany wyświetlacz LCD, 4 linie x 20 znaków,
alfanumeryczny
Drukarka: Termiczna, 24 kolumny.
Sprzęt komputerowy: Płytka sterowania układu elektronicznego
i mikrosterownik
Pompa:
Maksymalne natężenie przepływu = 5,5 l/min;
Minimalne natężenie przepływu = 4,5 l/min;
Maks. ciśnienie = 9 bar
Wymiary: 660*1175*810mm
Masa: ~55 Kg
Temperatura robocza: + 5°C - + 40°C




ATF EXTRA PRO
Wymaiana oleju ATF - zobacz wiecej






TEXA - REGENERACJA I UZUPEŁNIANIE
KLIMATYZACJI
______________________________________






Stacja klimatyzacji KONFORT 760R 2 GAS READY + analizator gazu do R134a - R1234yf


KONFORT 760R obsługuje samochody osobowe, ciężarowe i dostawcze.


W związku z wprowadzonymi od 1 stycznia 2011 r. zmianami układy klimatyzacji wszystkich nowo homologowanych pojazdów o masie do 3,5 t są napełniane nowym czynnikiem R 1234yf. Powoduje to, że serwisy zajmujące się obsługą klimatyzacji powinny mieć w swoim wyposażeniu 2 stacje, z których jedna obsługuje układy ze starym czynnikiem R 134a, a druga jest przystosowana do wymiany nowego czynnika R 1234yf.

Stacja KONFORT 760R to jedno z najnowszych urządzeń firmy TEXA, która uwzględnia wszystkie te wymogi i najnowsze zmiany. Główną zaletą tego urządzenia jest to, że posiada możliwość konfiguracji na tradycyjny czynnik R134a, z możliwością późniejszego przezbrojenia na inną konfigurację. Dzięki temu, w naszym serwisie możemy zaoferować Państwu obsługę samochodów ze starą i nową klimatyzacją wraz z homologacją.






KONFORT 760R jest zatwierdzony i rekomendowany przez Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes- Benz, Opel, Toyota i inne marki producentów pojazdów. Wystarczy skontrolować bazę dystrybutorów TEXA, jaki model i na jaki czynnik posiada rekomendację wymienionych producentów pojazdów.  

Opcje dodatkowe w wyposażeniu 760R: zestaw do płukania układu, zestaw VDC, zestaw wydajności klimatyzacji pojazdu, analizator gazu, drukarka termiczna.


Konfort 760R - czynniki R134a & R1234yf


Ten model KONFORT 760R został wyposażony w kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości, z rozwiniętym interfejsem graficznym, wykorzystującym łatwe do zrozumienia obrazy i znaki. Ponadto, zarządzanie serwisem jest całkowicie zautomatyzowane. Urządzenie posiada system hermetycznych pojemników na olej, które zapobiegają zawilgoceniu, system blokowania i odblokowania wagi oraz automatyczną kontrolę dokładności pomiaru czynnika. Wszystkie te cechy wyróżniające urządzenie na tle KONFORT 720R sprawiają, że praca operatora staje się łatwa, szybka i przyjemna.



Wyświetlacz - Strerowanie Konfort 760R

Ogólna charakterystyka urządzenia KONFORT 760R

• Obsługa układów na czynnik R134a, R1234yf
• Kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości z rozwiniętym interfejsem graficznym
• BAZA DANYCH  i usługi dodatkowe na karcie SD
• Ruchomy zespół manometry - wyświetlacz ( z wyjątkiem rynku niemieckiego)
• Zbiornik wewnętrzny 20kg
• Precyzja przy podawaniu +/- 15g
• Dwustopniowa pompa próżniowa
• Wysoka skuteczność odzyskiwania czynnika (ponad 95%)
• Hermetyczne zbiorniki na olej zapobiegające zawilgoceniu
• Automatyczne i precyzyjne podawanie oleju
• Automatyczne rozpoznanie pojemnikow na olej
• Automatyczna kontrola dokładności pomiaru czynnika
• System blokady wagi
• Automatyczna sygnalizacja przeglądów stacji
• Tryb pracy:
     - BAZA DANYCH
     - PROGRAM ZAAWANSOWANY
     - MOJA BAZA DANYCH
• Wielojęzyczne oprogramowanie
• Automatyczna kompensacja długości przewodów serwisowych
• Automatyczny alarm serwisowy
• Uproszczone przeglądy stacji
• Automatyczne odprowadzenie nieskroplonych gazów


TEXA Konfort 760R 2 Gas Ready - przód

W okresie rocznej eksploatacji z układu klimatyzacji ubywa 10-15% czynnika chłodzącego. Nie jest to powodem znacznego zmniejszenia intensywności chłodzenia powietrza, jednak brak uzupełnienia czynnika przez kilka lat z pewnością odbije się na wydajności układu. Z tego powodu powinno się okresowo uzupełniać ilość czynnika w układzie chłodzenia.
Należy mieć świadomość, że wraz z czynnikiem chłodzącym przenoszony jest także olej smarujący elementy układu klimatyzacji. Oprócz smarowania jest on także czynnikiem chłodzącym dla sprężarki, która jest jednym z droższych elementów całej instalacji.

Obsługa klimatyzacji wymaga użycia specjalistycznych urządzeń - stacji. Urządzenie takie usuwa czynnik chłodzący z układu, przy okazji go oczyszczając, sprawdza jego ilość i umożliwia jego uzupełnienie.
Bardzo istotną czynnością w obsłudze klimatyzacji jest także usunięcie z wnętrza układu wilgoci, która przedostaje się do niego, choćby przez różnego rodzaju uszczelnienia. W tym celu urządzenia do obsługi klimatyzacji wytwarzają w układzie próżnię, która wspomaga usuwanie wilgoci.



TEXA Konfort 760R 2 Gas Ready - profil

Aby zachować wysoką efektywność chłodzenia, układ klimatyzacji wymaga okresowej obsługi. W jej ramach uzupełnia się czynnik chłodzący, olej oraz usuwa z wnętrza układu wilgoć. Czyszczenia wymagają także kanały wentylacyjne i parownik, ponieważ duże ilości wilgoci powstające przy schładzaniu powietrza wspomagają rozwój grzybów i bakterii, a te wraz z powietrzem tłoczonym przez układ wentylacji przedostają się do naszych płuc i mogą być przyczyną różnego rodzaju dolegliwości. Z tego powodu odgrzybianie jest bardzo istotnym elementem obsługi układu klimatyzacji.



TEXA 760R pulpit sterowania

1. Rozpoznawanie i ważenie czynnika klimatyzacji

Konfort 760R pomiar

Urządzenia do obsługi klimatyzacji firmy Texa wyróżniają się wieloma cechami zwiększającymi precyzję ich działania i komfort obsługi. We współczesnych samochodach ilość czynnika chłodzącego jest ograniczona do niezbędnego minimum, co wynika z wymagań ekologicznych.



Oprócz okresowej (corocznie lub sezonowo) obsługi należy pamiętać także o uruchamianiu klimatyzacji nawet w okresach, które tego nie wymagają (np. zimą). W ten sposób olej smarujący zostaje rozprowadzany we wnętrzu całego układu,  żadna z części nie pozostaje odsłonięta i narażona na korozję. Jest to bardzo istotne, ponieważ zawarta w układzie wilgoć przedostająca się do klimatyzacji w trakcie eksploatacji (przez uszczelnienia, przewody i inne części gumowe) może tworzyć z czynnikiem chłodzącym bardzo agresywne i korozyjnie oddziałujące związki.





AWARIA SAMOCHODU
TO STRESUJĄCA SYTUACJA
______________________________





Rozbiegany Diesel

Awaria samochodu to naprawdę stresująca sytuacja dla każdego zmotoryzowanego uczestnika ruchu drogowego. Bez względu na to, czy jesteśmy w trakcie podróży służbowej, wakacyjnej czy gdzieś przejazdem, taka sytuacja nie jest przyjemna dla nikogo.

Podróż samochodem
Wówczas stajemy przed trudnym problemem, a w myślach mamy plątaninę pytań i dylematów:

Jak poważna jest to awaria?
Ile czasu potrzeba na jej usunięcie?
Jaki koszt będzie całej naprawy?
Czy wymieniać części na nowe
lub wybrać zamienniki?
W przypadku silnika szukać używanego,
a może lepiej podjąć się remontu?
Które rozwiązanie będzie najlepsze?


Laweta transport J&E

Nie ma jednoznacznej i uniwersalnej odpowiedzi na te pytania. To który sposób naprawy będzie najkorzystniejszy, zależy od każdego indywidualnego przypadku.


Biuro firmy J&E Auto Serwis

W J&E Auto Serwis Bosch Oppelt w każdej takiej sytuacji zawsze pomagamy naszym Klientom wybrać najbardziej rozsądne rozwiązanie dla bezpieczeństwa, trwałego użytkowania i serwisu pojazdu z optymalizacją kosztów naprawy.


Logo J&E Bosch Oppelt

Facebook

AKTUALNE INFORMACJE I PROMOCJE NA
 J&E AUTO SERWIS Joachim OPPELT
        Parkowa 3, 46-060 PRÓSZKÓW
        woj. opolskie
  NIP: 7551614150

 Tel: +48 77 464 30 64 BIURO,
 Tel: +48 606 754 234 BIURO,
 Tel: +48 600 390 486

 PN-PT:  7:30 - 17:00
 SOB:  7:30 - 13:00

 Website: www.oppelt.pl



Oferujemy bieżącą obsługę oraz pełny serwis napraw pojazdów w szerokim zakresie
DIAGNOSTYKA EDV
NAPRAWA SILNIKÓW
UKŁADY PALIWOWE
UKŁADY NAPĘDOWE
NAPRAWA ZAWIESZEŃ
SKRZYNIE AT - AMT - AFT

WTRYSKI I POMPY

Wykonujemy pełną regenerację, naprawy, testy wtryskiwaczy i pomp DIESLA wszystkich marek producentów i pojazdów.
TESTER WTRYSKÓW MTBR
TESTER JTD

Wykonujemy pełną diagnostykę elektroniczną z elementami elektromechaniki. Dysponujemy sprzętem fabrycznym dla marek oraz uniwersalnymi testerami.



FAQ (ang. Frequently Asked Questions). Najcześciej zadawane pytania i odpowiedzi przez/i dla klientów. Staramy sie wyjaśnić i przedstawić nasz sposób pracy w kontekscie oczekiwań klienta.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego